Kategoriarkiv: Senior Old boys +40

40

Skuffende point tab til Senior oldboys +40

I sæsonens anden kamp løb BOB’s +40 hold ind i Herning Fremad. Fremad og Brande plejer, at spille nogle tætte kampe, men denne aften var Brande det klart bedste hold.

Brande spillede en god kamp, med en masse chancer. Desværre var det sådan en dag, hvor bolden bare ikke ville ind i nettet. Chancerne, som der var mange af, blev forspildt én efter én. Heldigvis var Fremad absolut ikke farlige i deres offensiv, så Brandes defensiv formåede at holde nullet. Det kan nævnes, at Fremad havde 3 skud på mål i en hel kamp, hvilket jo viser med al tydelighed hvem der var tone angivende. Desværre uden den fornødne effektivitet og koncentration.

 

Det skal nævnes, at de ”nye” på holdet hurtigt har fundet deres pladser og de gør det virkelig godt. Bedst i denne kamp for Brande var Martin Nielsen som sammen med Allan Kjærgaard styrede midtbanen.

 

Næste kamp for Brande er den 22.4. hvor holdet skal et smut til Vildbjerg.

BOB +40 starter med stensikker sejr.

Mandag aften startede sæsonen for 40+ holdet. Det skete i en hjemmekamp imod Sdr. Felding og det viste sig hurtigt at blive en ret ensidig affære.

Brande bragte sig i front efter 30 sekunders spil på et drømmemål af Bjarne ”Tøf”. Den start kom modstanderne sig aldrig over og der stod Brande på resten af kampen.

Brande stillede til kampen op med en del ”nye” spillere i forhold til sidste sæson. Alle gjorde en rigtig god figur og flere kom endda på scoringstavlen.

Henrik Warrer gjorde comeback efter flere års fodbold pause. Han scorede et rigtig flot mål direkte på frispark.

Allan Kjærgaard var også med for første gang i noget tid og han spillede en rigtig flot kamp, som blev krydret med et flot mål, hvor Sdr. Feldings forsvarsspillere var statister i nogle flotte Brande kombinationer.

En streg i regningen var selvfølgelig reduceringsmålet, hvor Torben Kjærgaard Jakobsen må påtage sig en stor del af skylden, da han ikke fik afværget opspillet.

Senior Old Boys i kamp mod Sdr. Felding
Senior Old Boys i kamp mod Sdr. Felding

Brande endte med at vinde kampen med 6-1, hvor resten af målene blev scoret af Søren Prøhl med 2 scoringer og et enkelt selvmål.

Brande burde at ha vundet større, men alt i alt en super start af holdet.

Brande´s næste kamp er også på hjemmebane, og det er mandag d. 15. april kl. 19,00 mod Herning Fremad.

Skuffende kamp gav desværre kun en 2. plads.

Lørdag d. 6. oktober skulle Brande Senior Oldboys spille deres sidste kamp på udebane mod rækkens nr. 2 Ikast FS. Inden kampen var Brande holdet foran med 1 point, hvilket jo ville betyde at førstepladsen var sikker med mindst et uafgjort resultat. Men men men.

Brande holdet var dog uheldigvis lidt ramt af nogle afbud inden kampen, men holdlederne havde dog skaffet et slagkraftigt hold alligevel, dog med flere tvivlsomme med mindre skader og sygdom.

Ikast FS var meget opsatte på at vise, at Brande´s dominans med 5 års førstepladser i rap, at dette skulle der laves om på. Ikast startede også kampen bedst og efter 14 min. scorede den tidligere div. spiller Kim Hansen til 1-0 til hjemmeholdet Ikast. Kort forinden havde Ikast målmanden haft en fiber redning på Søren Prøhl´s gode hovedstøds forsøg, men desværre ingen mål til Brande. Efter 20 min. troede alle Ikast spillerne, at der var offside på Brande´s Søren Prøhl så de stoppede helt op og Prøhl fik frit løb mod Ikast målmanden. Til trods for at Ole Thisgaard var fulgt med helt op og burde have haft bolden på tværs fra Prøhl, afsluttende Prøhl selv lige på målmanden, og stadig 1-0 til hjemmeholdet, trods denne kæmpe chance til Brande. Efter 25. minutter skete samme opskrift igen, Ikast troede at der var offside, så Søren Prøhl igen fik en friløber. Denne gang svigtede Prøhl ikke, og med hans sæson scoring nr. 24 (holdets topscorer) udlignede han til 1-1, som også var stillingen ved halvleg.

Anden halvleg gik lidt frem og tilbage, men med Ikast mest i tetén. Ikast skulle jo også score mindst en gang mere end Brande holdet i anden halvleg for at vinde kredsen. Halvvejs i anden halvleg skete det som ikke måtte ske. Ken McKenzie Pedersen i Brande målet råbte “JEG HAR” ude i feltet, men glemte at gå imod bolden, så desværre kom en Ikast angriber imellem og sagde ja tak til det store tilbud og sendte Ikast på sejrskurs med 2-1. Herefter skulle Brande satse for en scoring, og Martin Nielsen med kold lungebetændelse blev sendt på banen igen og helt på toppen, men Brande holdet fik desværre ikke det nødvendige mål for at blive kredsmester og tabte kampen fortjent til et bedre spillende Ikast hold på dagen. Vi ønsker Ikast FS tillykke med pulje sejren, men vi vender stærkt tilbage næste år, for at give Ikast modstand til stregen.

Brande´s bedste mod Ikast var Kim Tranholm.

Brande´s hold bestod af Ken McKenzie Pedersen på mål. Benny Vilsborg, Mads Ruglykke, Torben Jakobsen og Bjarne Tøf Kristensen i forsvaret. Midtbanen bestod af Ole Radoor, Martin Nielsen, Kim Tranholm og Lars Poulsen og i angrebet var Søren Prøhl og Ole Thisgaard i første halvleg. På bænken var der en rutineret trio, bestående af Sigurd Kristensen, Jens Studsgaard og Lars Ravnsgaard, som alle kom på banen i anden halvleg.

Ægte topbrag om 1. pladsen venter lørdag i Ikast.

Mandag d. 1. oktober var Brande Oldboys +40 holdet på besøg i Sunds for at møde deres senioroldboys hold. Spillet i første halvleg var meget langsomt for Brande’s vedkommende, men holdet kom da foran 1-0 ved Benny Vilsborg midt i halvlegen, som også holdte halvlegen ud.

Anden halvleg var lige gået igang, da Sunds fik udlignet til 1-1, men herefter gik det stærkt. 2. minutter senere fik Thomas Svensson bragt Brande foran med 2-1 inden Lars Poulsen, Benny Vilsborg igen, Torben Jakobsen og Ole Thisgaard med hvert et mål lukkede kampen, så Brande vandt sikkert med 6-1 på udebane.

Brande’s bedste spillere i Sunds var veteranerne Ole Radoor og dobbelt målscoreren Benny Vilsborg.

Holdet har nu en kamp tilbage og det er her på lørdag d. 6. oktober på udebane mod rækkens nummer 2 Ikast FS. Brande holdet fører med 1 point ned til netop Ikast, så holdet kan nøjes med uafgjort, hvis holdet igen i år skal vinde kredsen.